woensdag 29 september 2010

VAKANTIE !!!

Op een van mijn vorige tochten door de woestijn ben ik toevallig met een Bedoeine groep in aanraking gekomen  en heb ik dit kleinnood kunnen ruilen. Ik werd toegewezen aan de " hoofdvrouw" en werd naar de vrouwengroep gebracht. Ze waren allemaal druk in de weer met hun opmaak. Mijn beschermengel was 38 jaar en overgrootmoeder geworden.
De mama van de baby leek in mijn ogen nog een klein kind ( ze was 12 )
De vrouwen schenken veel aandacht aan het opmaken van hun gezicht ( ook al kan de buitenwereld door hun zwarte gezichtsmaskers niet veel zien) ze waren in hun nopjes met alle westers smink die ik bijhad . De vuurrode lipstift was top.

Dit sierraad wordt gebruikt bij feesten en hoorde bij de bruidschat. De zilveren muntjes zijn gegraveerd en omdat ze niet kunnen lezen en schrijven kunnen zij opmaken uit de tekens wie je bent en hoe rijk je man is.
Bij het buiten komen van de tent hing er een zware wolk en werd ik door de mannen hartelijk ontvangen.
Had aan de hoofdman een slof sigaretten gegeven en die waren ze met gans de groep aan het oproken.(weet dat het ongezond is maar dit was de enige manier om aanvaard te worden door de  mannen)

Hoop deze reis weer iets te vinden maar zal deze keer met smink er niet meer komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten