zondag 9 januari 2011

Vervolg Brugge

Niet te geloven maar de werken van Gerhard Richter en de opblaasbare pop waren uit de tentoostelling weg genomen. In de pers is verschenen dat de werken op een andere plaats nodig waren maar we hebben zitten vissen tot we wisten wat er echt gebeuurd was.
De pop ging steeds af omdat er scheuren in waren en de werken van Richter vertonen scheuren door de koude en de vochtigheid in de stadshallen van Brugge.Soms kan ik me echt boos maken hoe er met kunst bij ons wordt omgegaan en met Femke staan we soms er echt dicht bij.
De keukenstoel was één van de werken die er hingen. Ik hou veel van kleur maar kan ook in bewondering staan wat er tot stand komt met alleen grijstinten.
Toch ook een leuke dag gisteren gehad. Kennis gemaakt met Celine, een meisje dat in haar laatste jaar mode ontwerpen in La cambre in Brussel zit. In één van haar werken komt patchwork in en ze heeft me gevraagd om een paar panden te maken. Doe dit met alle plezier want weet ook dat het moeilijk en veel kost  voor studenten in de kunstwereld. Sta dan ook verstomd als ik hoor dat er mensen in de patchwork wereld per uur willen betaald worden om eens een handje toe te steken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten