zondag 1 april 2012

Copyright

Ik heb deze morgen op de blog van http://freemotionquilting.blogspot.com/ een zeer interessant dilema gelezen. Ook eens de video bekijken hoe er in de wereld wordt gekeken naar copyright.
Mijn vraag is altijd als je een quilt maakt voor een wedstrijd of tentoonstelling en je gebruikt stof van een ontwerper en een quiltmotief uit een boek of je dit alles moet vermelden. Bij mijn bosquilt heb ik wel vermeld dat de stof door Dijanne Cevaal werd geverfd.
Ben nu bezig aan een groter werk waar ik de achterkant van hexagonnetjes gebruik met de steepjesstof van Kaffe Fassett maar moet ik dit vermelden?

Ben ook lekker aan het branden geweest maar hier is er geen stof meer te herkennen.

2 opmerkingen:

  1. Volgens mij hoef je zoiets niet te vermelden. Als je ergens door geinspireerd wordt zou je de bron kunnen vermelden of ergens naar verwijzen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk dat het een beetje afhankelijk is van de rol van de stof in het ontwerp.
    KF stoffen kunnen heel nadrukkelijk aanwezig zijn, dan benoem je het misschien vanzelf al. Als het slechts ondergeschikt gebruikt is, lijkt het me niet nodig. Mooie structuur levert dit op zeg!

    BeantwoordenVerwijderen