zaterdag 8 juni 2013

Nog ééntje voor de vakantie

Op de blog van " and then we set it on fire" ging de maand juni over gelli plate printing.Omdat er mensen aan het jakkeren waren dat een plate te duur was heb ik er zelf één gemaakt.
 3 kopjes koud water, 3 kopjes warm water, 100 gr gelatine
Alles mengen en in een kookplaat( kan ook in iets anders) gegoten. Als je je plaat er goed uitwil, leg dan eerst dunne folie , ook over de randen,
 

Afschuimen en luchtbellen verwijderen ( krantenpapier)

De plaat laten afkoelen en in de ijskast plaatsen ( minimum 12 uur)

Ik heb mijn plaat er niet uitgenomen. Verf op mijn plaat gedaan.
Deze restjes had ik nog staan. Afdrukken gemaakt op katoen.
Ik kon 10 afdrukken maken . Toen de plaat met water schoon gemaakt en terug in de ijskast. Als het te warm is begint de plaat vlugger terug te smelten.Kan de plaat terug gebruiken.
Enkele resultaten
 
Ik heb ondertussen een "walterke" uitgesneden en kan deze nu gebruiken als stempel .Hier en daar zie je hem verschijnen.
 
 

 
 
 

 

De volgende maanden ga ik me voorbereiden op de tentoonstelling in september.Blogland ligt stil




4 opmerkingen:

  1. Fijne vakantie en succes met de tentoonstelling en je Walterkes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijne vakantie ,maar nog een vraag.Waar koop je die poeder??

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Of je nu met een gelli plate werkt of een zelf gemaakte (met dank voor het recept!) het blijft heel leuk om te doen. En je hebt mooie resultaten!
    We horen wel weer waar en wanneer we de TT kunnen bezoeken.

    BeantwoordenVerwijderen