zaterdag 3 augustus 2013

Nog afdrukken maken

Ik kon niet onmiddellijk nieuw doek vinden om mijn groot zeefdrukraam op te spannen. Heb dan maar de methode met de quiltring gebruikt. ( komt niet van mezelf!)
Ik had nog een gaas liggen om papier te scheppen, opgespannen in een quiltring en de tekening erop gezet. De delen die niet moeten gedrukt worden invullen met houtlijm.
Met dit warm weer gaat het goed vlug drogen. Tegen het licht houden om te zien of er geen gaatjes meer over zijn.


Daarna heb ik het werk uit het raam genomen en rondom met brede plakband afgetaped. Aan de onderkant  dikkere tape( hier moet de verf op)
Terug in de quiltring en afdrukken maken.  De ondergrond is ook van belang . Op de volgende foto's kan je zien dat soms het gezicht dikker lijkt dan de andere druk.


 



 


 
Daarna de inkt uitwassen. Hierdoor wordt de houtlijm terug vloeibaar, dus voorzichtig. Nu weer bijwerken met de houtlijm en je kan terug wat bijwerken en verschillen maken met de vorige drukken.
Ingewijden zullen het gezicht wel herkennen hoop ik.
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten