woensdag 29 december 2010

De liefste snoet

De liefste snoet van de wereld is af. Colin heeft zelf het groen gekozen , hij is sinds een paar jaar in zijn groene periode. Heb een artikel gelezen dat je kleuren keuze al zeer vroeg in je leven vast ligt , wat voor mij ook op gaat. Mijn tekeningen van de kleuterklas ( die ik bij mijn moeder heb gevonden) zijn inderdaad met veel rood.
Weet niet of het eigenlijk voor iedereen opgaat want toen ik in de psychiatrie werkte moesten de mensen bij een intake soms een tekening maken. De dokter kon een hele uitleg geven over het kleurengebruik maar als ik nadien aan de mensen vroeg om de tekening opnieuw te maken waren er zeer veel die andere kleuren gebruikten. Denk ook dat hoe je je voelt een invloed heeft op je kleuren keuze.
Aan kleuren worden er ook eigenschappen gegeven en heb het groen opgezocht, vriendelijk , vrolijk , rustgevend , evenwichtig , ontspannen en doet denken aan de natuur.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten