donderdag 17 februari 2011

UFO

Ik ben goed bij voor de moment met mijn onafgewerkte werken. Heb er voor de moment nog drie liggen waar dit verloop van hexagonnen er één van is. Hoef alleen nog wat bij te quilten en de rand af te werken maar weet niet waarom het niet wil vlotten.
Als ik bezig ben aan een quilt en er komt iets tussen dat ik het werk even moet weg leggen heb ik het altijd moeilijk om terug verbonden te geraken met de quilt.
Ik heb het boek " De vertellers" van Rabih Alameddine uit. De schrijver woont  afwisselend in Beiroet en San Francisco. Het boek gaat over een familie in Beiroet waar er een verteller in de familie is. In het missen-oosten worden er nog veel verhalen verteld die eeuwen oud zijn en die ook in het boek aanwezig zijn.
Je moet wel houden van die landen om van het boek te genieten want zij hebben toch een andere schrijfstijl. Zo las ik in de krant dat Nawal El Saadawi ook aanwezig was bij de opstand in Egypte. Deze schrijfster is nu al in de tachtig en haar boek " De gesluierde Eva " heb ik 30 jaar geleden  gelezen en het boek is nog altijd hot. Zij is een dokter en heeft veel geschreven over de vrouwenbesnijdenis in Egypte en daardoor lang in de gevangenis gezeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten