dinsdag 6 juli 2010

KISS project

Via de blog van dijanne cevaal heeft ze opgeroepen om mee te doen aan het KISS project.
Keep It Simple Stupid is een opdracht waarbij de afmeting 50 op 50 cm is , maar twee kleuren in je stof en zo veel mogelijk met draad spelen.
Heb batist geverfd ( opletten met batist verven het krimpt redelijk veel)  machinaal gequilt met Isocard en met de hand zesdraad van dmc.
Nadien de bliksemschichten met een soort papier dat ik van een bloemist heb gekregen.



Rond de bloemen heb ik gewoon de steelsteek gebruikt
Dijanne heeft mijn werk gezien en goedgekeurd en ben nu benieuwd wat ermee wordt gedaan
Het idee komt vanuit mijn jeugd. Wij hadden familie in Hoegaarden die een grote vierkantshoeve hadden. Tijdens de grote vakantie was ik regelmatig bij hen en weet nog perfect hoe het was om tussen het koren te lopen. Heb een keer mogen meerijden tijdens een onweer op het grote brabanderpaard. Ik zat vooraan en had een vat met wijwater vast. Er werd rond de weiden gereden en ik moest met een grote borstel wijwater sprenkelen. Het bijgeloof deed zijn werk want tijdens dat onweer werd er geen enkele koe dood gebliksemd.
Ga nu een paar dagen genieten van een zomerworkshop bij Lutgard Gerber

1 opmerking: