zondag 10 oktober 2010

Terug

Hier doe ik het voor. Uren in een vliegtuig zitten ( einde van het seizoen , moesten van Aqaba naar zuid Egypte om een paar mensen op te halen)
Volgens mij ben ik in vorig levens veel in de woestijn geweest want telkens ik er kom voel ik me thuis.
Dit was mijn 11 keer maar elke keer is het toch anders. De Jordaniers zijn een zeer vriendelijk en fier volk en omdat het toerisme nog maar een jaar of 20 goed op gang is aan het komen dringen de mensen zich niet op  om iets te verkopen. Hopelijk blijft het zo maar ik vrees ervoor. Sjarm el Sjeik en Hurgada heb ik ook nog mogen meemaken dat er alleen maar wat hutjes stonden en je ongestoord een paar dagen met de Bedoeien in de woestijn kon verdwijnen. Nu zijn deze visserdorpjes uitgegroeid tot massa steden en is alle  leven in zee verdwenen.





Heb in Petra een boek gekocht van Marguerite Geldermalsen " Ik woonde in een grot" Zij is met een Bedoeien uit Petra getrouwd en er in een grot gaan leven , als je dit boek leest leer je alles over hun leven en hoe ze in de jaren 1985 naar stenen huizen zijn moeten verhuizen.
De Jordaniers die in de stad wonen konden nog aannemen dat ik voor Petra kwam maar toch niet voor de Bedoeien en de woestijn( wilde zigeuners)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten