zondag 27 februari 2011

Verven met hennapasta

Gisteren was het DKO dag en worshop henna verven in de academie. Er is veel volk komen zien en ondertussen hadden we ontdekt dat er van mijn werk een driehoek was verdwenen. Het gebeurt wel meer dat er in de textiel afdeling een werk weg is . Spijtig genoeg wordt hier weinig aan gedaan maar ga morgen het toch aangeven.
Nog een overzicht van enkele werken

Bij het henna verven was ik een spuit gaan kopen bij de apotheker maar Danny ( een meester in het henna tekenen) is komen tonen hoe je zelf een spuitzakje maakt. De werken die ik toon zijn van Hilde. Mijn werken zijn droog en nu ga ik de henna verwijderen en mits het vandaag zo een rot weer is ga ik proberen een lap te bewerken met de naaimachine.

















De laatste foto is een henna tekening op een voet gemaakt door Danny. Henna reageert op dierlijke materialen , dus wollen weefsels , wollont, huid ( dus ook op leder). Op zijde zijn de kleuren minder hevig en hoop het verschil seffens te ontdekken

1 opmerking:

  1. Ik denk dat we allemaal wel eens van vakantie thuis kwamen met een mooie henna versiering op handen of voeten.
    Met stof heb je precies zeer mooie resultaten. Moet je dan ook de henna verwijderen als hij droog is? Blijven de kleuren behouden of gaan ze vervagen na een tijdje?

    BeantwoordenVerwijderen