dinsdag 1 maart 2011

Vervolg henna

Onze workshop heeft zelfs het nieuws van TV Kempen gehaald .Heb gisteren op de les de resultaten van de andere gezien en er waren mooie doeken bij.
Gisteren morgen begonnen met het wegwrijven van de henna. Daarna worden de doeken gespoeld in water.
Het is een werkje waar er zeer veel stof vrij komt.


Ik heb ook op leder en zijde een proefje gedaan , op de zijde is de kleur intens gebleven maar op het leder is de kleur vervaagd.
Ik had ook enkele doeken en gesponnen wol geheel in de pasta gedompeld en zo laten de drogen . De oranje kleur is prachtig fel.
Op de academie moeten wij ook elk jaar een vrij werk maken en ga met mijn henna doeken aan de slag. Ik begin met twee lagen zo kan ik er nadien een achterkant tegen zetten en machinaal quilten. Bekom dan uiteindelijk toch nog een quilt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten