maandag 21 november 2011

Anna in Istanbul

Op mijn reis door Indie heb ik de kans gekregen om in een zeer kleine werkplaats ( waar er enkel kinderen werkte) een stuk Gandi katoen ( zeer grof geweven ) zelf te bedrukken. De blokken uitgesneden hout waren 40 op 40 cm.
Deze bloemen heb ik uitgesneden en opgenaaid .
Ik ga trachten de vergane en afgebladerde tekeningen op het plafond in het Topkapi paleis weer te geven.
Ik kan de voor- en achterkant van de stof gebruiken. Sommige bloemen heb ik met javel wat afgebleekt maar die vond ik wat tegenvallen.
De lijnen over het gezicht zoeken een evenwicht tussen het moderne en het traditionele Istanbul dat er wonderwel goed samen gaat. Op straat zowel zeer moderne dames als gans gesluierd zelfs boerka's gezien.

Heb al verschillende oefeningen gemaakt en ben er eindelijk uit. Met verdwijnvlies en organza kan ik de boerka het best weergeven. Ga nog twee verschillende vormen proberen en hoop te vinden wat ik eigenlijk wil.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten