dinsdag 20 december 2011

Sjaal haken met de uitleg

Eerst en vooral aan iedereen een gezond en creatief 2012. Wij hebben besloten om dit jaar toch weer een "echte" kerstboom te zetten want ik hou er zo van als je s'morgens de kamer binnen komt je " hem" ook echt ruikt. Ik wil ook al de mensen bedanken voor hun echte vriendschap.
Ik heb me vandaag ingeschreven voor de workshop van Leslie Gabrielse , collagewerk/portret op de open europese quiltkampioenschappen in Veldhoven.
Deze morgen op mijn kalender gekeken en de volgende dagen zijn bezet met gaan eten en komen eten. Nog nooit zo druk geweest en mijn volgende blog zal voor het jaar 2012 zijn.
ik heb mails gekregen om de sjaal uit te leggen en hoop dat er nog vele sjaals volgen
Rondje haken met 4 losse , sluiten 3 losse die als eerste stokje dienen , nog 14 stokjes haken, sluiten , 3 losse en een vaste  telkens een stokje overslaan je krijgt8 lusjes, 3 losse
Nog 5 stokjes in de eerste lus, (vaste in volgende lus , 6 stokjes in volgende lus) nog twee maal
Met tweede kleur langs achter midden in een stokje onder een boog( je werkt in het eerste rondje stokjes) 4 losse , een vaste  stokje overslaan  , herhalen en je hebt 8 boogjes sluiten en 3 losse
 losse dienen voor eerste stokje, nog 8 stokjes in zelfde boog, (vaste in volgende boog , 9 stokjes in volgende boog) nog 2 keer herhalen sluiten
Volgende kleur weer langs achter opzetten. Beginnen vlak voor vaste van vorige toer , 3 losse vaste vlak na vaste vorige toer. Je krijgt een klein boogje, 5 losse vaste voor vaste vorige toer ( grote boog) 3 losse ,vaste na vaste vorige toer herhalen tot je 4 kleine en 4 grote bogen hebt.
In de grote boog , 6 stokjes 3 losse 6 stokjes , vaste in kleine boog. Sluiten en je vierkantje is af. Ik maak de eindjes altijd onmiddellijk weg zodat ik op het einde geen draadjes moet wegwerken
Je kan de vierkanten aan elkaar haken of naaien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten