maandag 13 augustus 2012

Het geweven woord, een tentoonstelling over symboliek in textiel

Vandaag ben ik voor de eerste keer gaan kijken naar de opbouw van de tentoonstelling. De meeste mola's hingen al op en vormen een prachtig geheel. Ik heb ook vernomen dat de meeste Mola's te koop zijn en heb voormezelf ( eerste keuze) een vervroegd verjaardagskado uitgekozen.
Deze heb ik gekozen voor de kleuren maar ook omdat er veel applicatie en borduurwerk inzit.
De geometrische ontwerpen staan eigenlijk het dichtste bij het ontstaan van de Mola's. Een hele tijd geleden me hier aan gewaagd.

Voor de workshop heb ik een eenvoudig patroon moeten zoeken want er zijn dames bij die nog nooit hebben genaaid. Ik heb in één van mijn boeken het patroon van de papegaai genomen en het patroon laten vergroten . Hij is nog niet helemaal af want moet ook nog kunnen laten zien hoe het moet.
Ik heb vandaag ook mogen genieten van de aankomst van de werken van de pygmeeën. Zij schilderen hun symbolen op boombast. Ook deze werken zijn te koop Volgende keer neem ik mijn fototoestel mee zodat ik iedereen kan laten watertanden.
Het geweven woord is te zien in de leegstaande bibliotheek bij cultuurhuis de Warande , van 31 augustus tot 30 september
Alle dagen open van 10 tot 17u. Maandag gesloten ( gratis)


1 opmerking: