dinsdag 8 mei 2012

Vervolg workshop

Heel dikwijls zet ik een foto van mijn werk om in zwart wit zodat de zwaardere vlakken goed opvallen. Om alles een beetje te verzachten heb ik met verf krullen toegevoegd. Op sommige plaatsen is het dan net of de stof verder gaat.
Links onder is het kleine vakje blauw nu zwart geworden zodat het linkse deel meer in evenwicht is. Ik ben nu bezig om alles vast te zetten met voor mij grove steken maar ook de keuze van kleur van je draad gaat weer een ander effect geven.
Dijanne Cevaal heeft mij een aantal jaren geleden laten zien dat ik veel meer mezelf kon uiten met Vrij quilten ( daarvoor alles met de hand)en me eigenlijk op weg heeft gezet naar het art-quilten.
Nu heeft Leslie me weer een andere wereld laten zien en me niet zo vast te pinnen op de regeltjes. Zijn werken noemt hij ook geen quilten maar wandkleedjes.
Nog veel werk voor de boeg want de dames figuren hebben nog veel nood aan meer pluimen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten