vrijdag 1 april 2011

Metaal in quilts

Gisteren weer een heel aangename les gehad bij Monique Gilbert. Dit keer ging het over metaal ( zowel snoepwikkels, puree tubes, metaalnet,ritsen,sleutels,vliegenraam, vijzen of zoveel meer) gebruiken . De eerste foto is een quilt van Monique zelf die al op veel plaatsen heeft tentoongesteld geweest.

De volgende foto's zijn van werken in wording en je ziet dat onze tafels ook altijd goed vol liggen.

Zelf had ik mijn Bogolan doeken nog eens bij en Monique heeft me in de goede richting geholpen. Ik vind het zo leuk om af en toe naar Monique te gaan , kom telkens met nieuwe dingen thuis en als je vast zit ( mijn Bogolan doeken liggen hier al even)  kan ik weer verder.

Ik wou de verschillende doeken aanelkaar zetten maar Monique heeft me een veel beter idee aan de hand gedaan. De randen van de doeken zijn wat uitgerafeld en dit is een mooie effect. Elke doek ga ik anders bewerken ( hier de achterkant van een tube tomatenpuree) en nadien worden de doeken als tegeltjes op een zwarte achtergrond gezet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten