dinsdag 25 januari 2011

Katoen

Nog maar eens ondervonden waarom quilters meestal katoen gebruiken.
Bij de opdracht voor de panden die in een jas moeten komen had ik de beschikking over 4 kleuren bruin in wol maar de wollen stofjes verschilde onderling ook nog. Heb eerst panden gesneden , daarna aan elkaar gestikt en dan in schuindraad geknipt in de graden ( ook verschillend) die opgegeven waren.

De stukken voor de mouwen moesten in visgraad aan elkaar komen ( zie klein stuk in het midden) maar dit heb ik eerst met de hand moeten vast zetten want de stoffen onderling gedroegen zich allemaal verschillend.
Uiteindelijk gelukt maar ik wens de kleermaker die van dit alles ( er komt ook hout aan de jas) een geheel moet maken veel geduld.
Ben echt benieuwd naar de eindschow van de laatste jaars mode in la cambre te Brussel want het ontwerp van de jas vond ik prachtig. Ik wens celine veel succes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten