zondag 5 juni 2011

Naar Ste-Marie-aux Mines

Ik ben vereerd dat de dames van de Begische quilt een werkje van mij hebben uitgekozen om tentoon te stellen in de Alsac. Belgie is dit keer eregast op de tentoonstelling van 15 tot 18 september 2011.

Het werkje heeft al op mijn blog gestaan en is 42 op 52 cm. Het noemt " Twee in één" omdat ik van twee workshop's één werkje heb gemaakt. In 2009 heb ik bij Zijdelings een workshop " Zwart wit" gevolgd bij Linda Colsh. Het was de bedoeling om met zwart wit foto's, krantenartiekels enz. een collage te maken die je nadien op stof kon printen.

Daarna een workshop bij Lutgard Gerber over het gebruik van verschillende soorten papier . We hebben toen met allerlei  papiersoorten, keukenrol beschilderen en plakken op kaasdoek. aluminiumfolie en beschilderd zijdepapier, bruin inpakpapier een lederlook geven en nog veel meer, geexperimenteerd.
Daarna heb ik de resultaten van deze twee workshop's bij elkaar gelegd en is er dit werkje uit voort gekomen. Ben gisteravond nog eens in mijn kaften gaan neuzen en heb ontdekt dat ik nog veel meer heb dan ik dacht. Misschien iets om in de vakantie aan te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten