zondag 8 mei 2011

Luc Tuymans

Vrijdag naar de Bozar in Brusssel geweest want de overzichts tentoonstelling van Luc Tuymans sluit vandaag. De Congo collectie vond ik ongelooflijk mooi maar bij zijn vroegere werken werd ik niet warm. Ik vind bij zijn latere werken ( ook deze die ik in het Wiels gebouw heb gezien) het zo mooi wat hij doet met alleen grijstinten.Voor deze tentoonstelling heeft hij een speciaal werk ontworpen in 80 genummerde en getekende exemplaren. Toen ik naar de website ging heb ik nog een veel mooier aanbod gezien. Voor de opening van het nieuwe museum in Antwerpen kan je inschrijven voor het skelet dat ook in het museum is verwerkt.
Nog enkele werken van Veldhoven.  Het eerste is een goed voorbeeld van de "Wonder blocks" en het tweede was van dichtbij een verrassing. De achtergrond was opgebouwd met logcabins en de bloemblaadjes waren zeer kleine hexagonnetjes.
Ik, persoonlijk vond het volgende zeer mooi,   smaken verschillen maar ik heb wel veel commentaar gehoord op de gewonnen quilten.

1 opmerking: