vrijdag 20 mei 2011

Texel

Op texel kon je bijna aan elk huisje pioenrozen kopen en we hebben een grote plant meegebracht. De plant is op texel gekweekt en ik denk en hoop dat hij het hier goed gaat doen want als je opgewassen bent tegen de wind ( twee dagen windkracht 5 ) dat je hier alles overleeft.
De laatste twee dagen was het schitterend weer en we hebben gans het eiland verkend. Niet per fiets maar veel te voet. Wat me wel opviel dat 75´% van de fietsen electrisch was en dit kan ik begrijpen want als er een beetje wind staat kan je niet vooruit. We hebben veel mensen uitgeput zien aankomen aan het hotel.


Typische zichten van texel maar we hadden nooit gedacht dat het zo toeristisch zou zijn.
Ik had meer schapen verwacht , spinnen en vilten enz. De enige wolwinkel die ik gezien heb was gesloten maar ik heb één winkel gevonden waar ik toch weer wat heb gekocht.

Sommige boerderijen waren omgevormd tot een "zorgboerderij" .Hier waren mensen met een handicap aan het werk en je kon er vanalles zelf gaan maken en kopen. Op de volgende foto hangt het handgeschept papier te drogen.

Nu mijn standje in Texel Geel opstellen en een laatste zicht waar ik ben voor gegaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten